מנהל/ת יקר/ה,

"מעצבים למידה ירושלמית מ'חדש" הוא שינוי לא קטן, בואו נשים את זה על השולחן (תרתי משמע)…
זו הזדמנות גדולה לדייק ולחבר מטרות וערכים חינוכיים עם הביטוי המעשי שלהם בשטח- בסדירויות, בדרכי ההוראה והלמידה ובמרחב. 

זו גם הזדמנות לקחת את הצעד הגדול הבא שתקחו בתהליך ההתפתחות של בית הספר, צעד שיקדם אתכם לעבר חלום פדגוגי הנותן מענה לצרכי התלמידים והקהילה אותם בית הספר משרת. לצעד הגדול הבא קראנו "החלטה אמיצה". החלטה זו יכולה להיות צעד ראשון בדרך לשינוי, והיא יכולה להיות פשוט הצעד הגדול הבא בתהליך שינוי שכבר מתקיים. היא נקראת "החלטה" כי היא צריכה להיות מעשית ומדוייקת, היא מכונה "אמיצה" כי היא דורשת שינוי משמעותי בבית הספר.

תהליך העבודה על ההחלטה האמיצה יכלול בחינה של ממדים שונים בסדירויות בית הספר בהתאם למטרות וערכי בית הספר ועקרונות הלמידה המבוזרת.

אם בחרת להצטרף לתהליך, חשוב לגייס את צוות בית הספר ולערב אותו בקבלת ההחלטות. ככל שהמורים והמורות יהיו שותפים יותר בעיצוב התהליך, כך הם יוכלו לראות בו הזדמנות להגשמת החינוך לתפיסתם.

אנחנו במנח"י עומדים מאחוריך ומגייסים את מיטב כוחותינו להצלחת התהליך בבית הספר שלך 🙂

בהצלחה!

הצעה למפגש התנעה לצוות בית הספר

אחרי שאת.ה, מנהל.ת בית הספר, גייסת את הצוות המוביל, כדאי ורצוי לשתף את כלל חדר המורים בתהליך השינו שעומד לקרות. גם אם השינו לא קורה באופן מיידי בכל השכבות, רצוי לתת לכלל מורי בית הספר תחושה של שייכות ושותפות למהלך הגדול.

הכנו הצעה למבנה מפגש התנעה לצוות. המפגש פותח על בסיס עקרונות ההוראה והלמידה המבוזרת, וניתן לקיים אותו פיזית או כמפגש מקוון.

כאמור – זו רק הצעה, ומבנה המפגש הוא בסיסי וגנרי. ההיכרות שלך עם צוות בית הספר שלך תקבע מה ואיך כדאי לעשות כדי לגייס את הצוות ולרתום אותו למהלך.

 

בחירת צוות מוביל

"מעצבים הוראה ירושלמית מ'חדש" הוא שינוי לא קטן, בואו נשים את זה על השולחן (תרתי משמע)…

אם בחרת להצטרף לתהליך, חשוב לגייס את צוות בית הספר ולערב אותו בקבלת ההחלטות. ככל שהמורים והמורות יהיו שותפים יותר בעיצוב התהליך, כך הם יוכלו לראות בו הזדמנות להגשמת החינוך לתפיסתם.

לא מדובר כאן רק בריהוט חדש, אלא במהלך רחב לשינוי סדירויות בית ספריות באופן שיסייע לקדם הוראה אחרת, מבוזרת, שיתופית. אם אנחנו באמת מאמינים בזה, ממילא נשתמש בגישה הזו גם בממשק עם המורים והמורות.

לכן ההמלצה שלנו היא לבחור צוות מוביל שינהל יחד איתך את התהליך ברמה הבית ספרית, וכן לקיים מפגש התנעה לכלל צוות בית הספר ולשתף אותם במתרחש. בעמוד זה מופיעים תכנים הנוגעים לשתי הפעולות הללו, וכאן גם יתעדכנו באופן שוטף חומרי עזר נוספים שיסייעו לך לאורך הדרך.

אנחנו במנח"י עומדים מאחוריך ומגייסים את מיטב כוחותינו להצלחת התהליך בבית הספר שלך 🙂 בהצלחה!

מבררים ומדייקים

איך נדע איזו החלטה אמיצה כדאי לנו לקבל? מה הדבר שתהיה לו השפעה רחבה ויהיה בהלימה לכוחות ולאתגרים שלנו? כהכנה לתהליך למידה מ'חדש פיתחנו ערכה תומכת שנועדה לסייע לך, המנהל/ת,לצייר תמונה ברורה של הצרכים, היכולות והאתגרים המרכזיים של בית הספר ומשם להתקדם אל עבר ההחלטה האמיצה הנכונה לכם. את ערכת העבודה רצוי לעשות יחד עם המלווה הבית ספרי וכמובן עם הצוות המוביל שלך.

מה בערכה?

  1. שאלון קצר למנהל לדיוק צרכי קהילת בית הספר
  2. שאלון קצר למורים לבחינת מוכנות הצוות לשינוי
  3. סיפורי השראה מבתי ספר בארץ של החלטות חינוכיות אמיצות
  4. כתיבת החלום הפדגוגי המנחה את בית הספר
  5. גיבוש ההחלטה האמיצה

ערכות עבודה למנהל לבניית תוכנית פעולה

מה משמעות ההחלטה האמיצה בשטח? איך ממקסמים את השפעת ההחלטה האמיצה בכל שדרות ושגרות בית הספר?

לאחר קבלת החלטה אמיצה אנחנו רוצים להביא אותה לידי ביטוי בסדירויות ובמימדי בית הספר השונים. אתם מוזמנים לצלול לתוך כל ממד ולחשוב איך לצמצם את הפער בין המטרות והערכים שלכם, כפי שהם באים לידי ביטוי בהחלטה האמיצה ובעקרונות הלמידה המבוזרת, למציאות הבית ספרית היום יומית.

מהלך העבודה ייתמך ע"י המלווים שלכם, וע"י צוות מנח"י הנמצא פה עבורכם. בהצלחה רבה!

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה

אם ביה"ס לא מופיע ברשימה צרו קשר כאן