ידע והשראה    

מרחבי למידה ישראל

אז מה אנחנו רואים? ניתוח סביבות למידה

פרקטיקות לעיצוב מרחב

רעיונות שונים ליישום, דף גישה, מנהל פדגוגי

איך יוצרים מרחב גמיש?

פרזנטציה אדריכלית לשינוי מרחב למידה

02:43
עקרנות תכנון מרחב M21

עקרון – תכנון – ביצוע
מצגת מינהל פדגוגי

M21 מה זה?

עקרונותM21 דוגמאות מהשטח

מרחבי למידה בארה"ב

מרחבי למידה שאומרים חקר, גילוי, שותפות

10:41
ללא קירות: הוראה בסביבת למידה פתוחה

איך זה נראה בקופנהגן?

03:17
למידה פעילה השיטה של פרופ' קארל ווימן

הקשר בין המוח ולמידה פעילה | אנימציה

06:53
אז מה השאלה?

מורים מספרים מהי למידה פעילה

01:30
פרקטיקות להשתתפות פעילה

רעיונות שונים ליישום בכיתה, דף גישה

5 דרכים להעצמת תחושת השייכות

עד כמה המבוגרים משפיעים על תחושת השייכות של התלמידים אל ביה"ס

1000 מילים
אני שייך משמע אני חשוב

על ההשפעה החיובית של תחושת השייכות על ההגדרה העצמית של הילד

06:51
איך להרגיש שייך

כלים לקידום תחושת השייכות ועל השפעתה על ההגדרה העצמית

880 מילים
רכישת דעת מתוך חירות

על חופש ובחירה בהוראה – תיאוריה ויישום

430 מילים
למידה באחריות אישית

בבית הספר 'חיים חפר', כל ילד מתכנן את הלמידה שלו

05:00
כשמורים מתכננים חלום גמיש

תכנון בית ספר מקדם למידה גמישה

03:49
בין ויסות עצמי ולמידה גמישה

מחקר כמותי על יחסי הגומלין בין ויסות עצמי ולמידה גמישה

2500 מילים
ויש ילדים בצורה של, נניח, משולש...

על גמישות בהוראה – תיאוריה ויישום

1200 מילים
well being
3 דוגמאות אירופאיות

סקירה קצרה של יוזמות אירופאיות לקידום well being ו SEL מלווה בסרטונים

מהי מיטביות?

רשת אורט מציגה ראיה הוליסטית

שימו לב לסרגל בצד ימין שמאפשר הרחבה בקטגוריות השונות
רווחה נפשית

סקירת המונח well being – מיטביות, אגף שפ"י

תקציר ומאמר מלא
סיעור מוחות - כך פותרים בעיה

איך פותרים בעיה יחד – טיפים לסיעור מוחות

05:31
מודל 6 מראות הכיתה ללמידה שיתופית

מודל ליישום למידה שיתופית בכיתה מבית מפרש

2,000 מילים
למידה ורטיקלית מודל ללמידה שיתופית

מה קורה אם נותנים לתלמידים ללמוד על הרגלים?

04:44
מודל הנבחרת

מודל ללמידה שיתופית של ערי חינוך

1,000 מילים
מתנסים בלימוד עצמאי

מתי בפעם האחרונה נתת לתלמידים להוביל את הלמידה?

1,000 מילים
לומד עצמאי כאוצר ידע

סרטון אנימציה קצרצר על תהליך למידה עצמאית

01:21

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה