עקרונות המרחב המבוזר
צ'ק ליסט כיתה ירושלמית
פתחו ועיינו בעקרונות המנחים
איך נעצב מרחב ללמידה מבוזרת?
איך נעצב מרחב ללמידה מבוזרת?
הכיתה המבוזרת- בקיצור:
עמדת מורה
- שולחנות וכסאות בהתאם לאופי העבודה
- מקום להניח חפצים
הלוח
- מספר לוחות קיר במקומות שונים בכיתה
- לוח נייד
- לוחות ומשטחים מחיקים הם גם כלי עבודה עבור התלמידים
השולחנות
- קבוצתיים ואישיים. מאפשרים יצירת אינטראקציות של עבודה
- בגבהים שונים - כדי לאפשר אינטראקציות מתמשכות או מזדמנות ותנוחות עבודה שונות לפי המשימה או נוחות התלמיד
מנחי הישיבה
- גבהים שונים בכיתה- עמידה/ ישיבה גבוהה, ישיבה רגילה, ישיבה נמוכה/רכה
- כסאות תנועתיים (פיזיו או הדומים עם תנועתיות)
- יכולים להופיע בפורמט קבוצתי ואישי
אחסון
- מקום לאחסון של ציוד משותף- ציוד למידה, משחקים וספרים
- אחסון אישי- גדול ומתאים לתיק או קטן יותר. תלוי בשיטה הפדגוגית ובמרחב
- בכיתה או בסמוך אליה (כמו במצב של לוקרים במסדרון)
- לא לשכוח את המורות
תצוגה
- במידה מאוזנת
- דו מימדי באמצעים מגוונים על הקירות
- תוצרים תלת מימדיים על ארוניות אחסון נמוכות או מדפי תמונה צרים
- רהיט או אביזר לפרזנטציה מול קהל