שלום לך,
כאן אביב קינן,
ראש מנהל החינוך בירושלים (מנח"י),
ואני שמח מאוד על בחירתך לבחון את הצטרפות בית ספרך
לתהליך "מעצבים הוראה ירושלמית מ'חדש"!

אנו נמצאים כעת בשלב הראשון של התהליך – "מתעניינים"

אז מה עושים עכשיו?
דנים בתכנית בצוות הניהול,
מקבלים החלטה עקרונית,
ואז "מצטרפים" לתהליך!

בעוד שבוע נבקש לדעת האם החלטתם להצטרף לתהליך,
ואם כן – מה שני התאריכים המיועדים למפגשי צוות
לצורך התנעת התהליך ובניית תכנית עבודה בית ספרית.
אנחנו ממליצים שהמרחק בין המפגשים יהיה 2-3 שבועות.

אבל בשביל לקבל החלטה שכזו
צריך שיהיה את כל המידע מול העינים, נכון?

אז הנה, הכנו לכם כאן את כל מה שצריך:

מצגת מסודרת עם כל פרטי התהליך, לצפיה כאן או הורדה:

הקודם
הבא

(להורדת המצגת למחשב לחץ כאן)

 

הצעה למבנה מפגש התנעה (מקוון) לצוות בית הספר

כמובן שיש לכם את האוטונומיה המלאה להחליט עד כמה וכיצד לשתף את צוות המורים בתהליך.
ככלי עזר שיכול לשמש אתכם, הכנו לכם הצעה למבנה מפגש התנעה לצוות.
המפגש פותח על בסיס עקרונות ההוראה המבוזרת,
והותאם במיוחד ל"ימי הקורונה" כך שניתן לבצע אותו כמפגש סינכרוני.
הקבצים פתוחים לעריכה כדי לאפשר לכם לערוך ולשנות כל מה שתרצו.


להורדת קובץ מבנה מפגש התנעה צוותי, כולל הנחיות טכניות

להורדת מצגת פתוחה לעריכה שיכולה ללוות את מפגש ההתנעה הצוותי

 

הצעה למפגש בניית תכנית עבודה בצורה שיתופית

המלצתנו היא לקיים תקופת התנסות ראשונית
בעקרונות ההוראה המבוזרת לאחר מפגש ההתנעה,
ואז להשתמש בתובנות מההתנסות בשביל לבנות תכנית עבודה שיתופית לתהליך.

גם כאן, האוטונומיה בידי הנהלת בית הספר להחליט
האם ועד כמה לשתף את הצוות,
אך כמובן שההמלצה היא שהתהליך יהיה "שיתופי" ו"מבוזר" –
ברוח התהליך אותו אנו מקדמים כאן.

גם כאן, פיתחנו עבורכם ככלי עזר קבצים פתוחים לעריכה, לשימושכם:


להורדת קובץ מבנה מפגש בניית תכנית עבודה, כולל הנחיות טכניות


להורדת מצגת פתוחה לעריכה שיכולה ללוות את מפגש בניית תכנית עבודה

 

מבנה תכנית העבודה אותה יש להגיש בסיום שלב "מצטרפים"

(צילום מסך או רשימת שדות של טופס הגשת תכנית עבודה)

 

קטלוג פדגוגי לשימוש המורים ביישום "הוראה מבוזרת"
ככלי עזר למורים בבתי הספר שייכנסו לתהליך,
הכנו קטלוג של כלים פדגוגיים הניתנים לשימוש ב"שיעור מבוזר".
הכלים כבר מופיעים באתר (בקישור הזה)
ובנוסף ניתן לקבל אותם למייל בצורה שיטתית,
כלי אחד בכל שלושה ימים.
כדאי מאוד להמליץ לצוות המורים להירשם לקבל את הכלים,
וכמובן שמומלץ להירשם בעצמכם כדי להכיר מקרוב על מה אתם ממליצים 🙂

כדאי לעשות זאת כבר עכשיו בקישור הזה

 

מערך התמיכה והליווי של התהליך

צוות מנח"י ערוך לתת מענה לשאלות ואתגרים שיצוצו במהלך התהליך.
ניתן ליצור קשר באמצעות מענה למיילים הנשלחים לגבי התהליך,
בוואטסאפ במספר XXXX
או בשיחה טלפונית במספר XXXX

 

מאחל לך בהצלחה רבה
*להוסיף תמונת חתימה*?
אביב קינן
מנהל מנח"י

הנה התשובות
לכל השאלות

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה