מה 

סיעור מוחות מקוון כולל דירוג רעיונות!

 איך 

  • הכנסו לאתר TRICIDER (אין צורך בהרשמה) הזינו את השאלה שאתם רוצים להעלות לדיון, ולחצו על GO.
  • לחצו על כפתור SHARE AND INVITE, ושלחו את הקישור לתלמידים.
  • המשתתפים יכולים להוסיף רעיונות, להגיב לרעיונות של אחרים, וגם לדרג אותם (באמצעות סימון לייק).
  • הרעיונות הפופולריים ביותר - יופיעו בראש הרשימה.

 למה 

סיעור מוחות אפקטיבי הוא אתגר, במיוחד בקבוצה גדולה של משתתפים.
אם רוצים לשמוע ברצינות כל רעיון, ולאפשר לשאר המשתתפים להגיב - זה עלול לקחת הרבה זמן. מה גם שקשה לסכם את הדיון, ולראות אילו רעיונות הם המובילים.
השימוש ב-TRICIDER מאפשר לנהל עשרות דיונים בו זמנית, וגם לייצר דירוג אוטומטי של הפופולריות של כל רעיון.

 טיפים 

  • אפשר להכין כמה תשובות מוכנות מראש, ולמקד את הפעילות בכתיבת תגובות/ דירוג רעיונות.
  • בשיעורי אנגלית אפשר לדרוש מהתלמידים לכתוב את עמדתם באנגלית.
  • כמו בכל פעילות מקוונת, תלמידים יכולים לנצל את מעטה האנונימיות על מנת לפגוע בחבריהם או לפרסם גסויות. אם זה קורה - מומלץ לעצור את הפעילות, ולהשתמש בזה כפתיחה לנושא של התנהגות נאותה במרחבה הוירטאולי.

 לדוגמא 

  • איזו פעילות כיתתית הייתם רוצים לעשות בערב של הטיול השנתי? (שיעור חינוך).
  • איזה משפט הכי מעורר השראה בעיניך? (לשון, אנגלית).
  • מהו החוק החשוב ביותר לדעתך שנדרש על מנת ליצור חברה צודקת? (אזרחות).

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.