מה 

!פלטפורה מקוונת למשחק תפקידים מרתק

 איך 

  • צרו לעצמכם שם משתמש באתר (חינם)
  • בעת הכנת השיעור, הכנסו לגלריה, בחרו את המשחק המתאים עבורכם, והתאימו אותו לכיתה שלכם לפי ההנחיות המופיעות באתר.
  • בזמן השיעור עצמו, הנחו את תלמידים להיכנס לאתר, ועדכנו אותם איזה מספר משחק עליהם להזין במערכת.
  • לכל קבוצת תלמידים ייפתח חדר דיון מקוון, וכל תלמיד יקבל דמות וירטואלית שאותה עליו לייצג בדיון.
  • באפשרותך לעבור בין הדיונים השונים, להגיב למתרחש, ואף לתת "אותות הצטיינות" וירטואליים.
  • עם תום הדיון תיערך הצבעה וירטואלית בנוגע לשאלה שעלתה לדיון.

 למה 

בעת דיון רגיל בכיתה, מעגל המשתתפים בדרך כלל אינו גדול,
ויש תלמידים קבועים שמשתתפים.
היתרון של פלטפורמה זו הוא בחלוקה למספר קבוצות דיון קטנות, כך שכל התלמידים משתתפים.
כמו כן, השימוש בפלטפורמה וירטואלית, יכול לעודד יותר תלמידים להשתתף,
במיוחד בשל העובדה שהם אינם מופיעים בשם שלהם, אלא מייצגים דמות וירטואלית.
ועוד יתרון משמעותי - בניגוד לדיון רגיל בכיתה,
כאן כל הטיעונים מתועדים בכתב, וניתן להשתמש בהם כחלק מחומרי הלמידה בכיתה.

 טיפים 

  • הפלטפורמה מאפשרת גם לייצר משחקים חדשים תוך שימוש בחומרים האישיים שלכם. זה דורש מעט השקעה, אבל התוצאה יוצאת דופן.
  • חשוב להבהיר לתלמידים שעליהם להקפיד על כללי השיח הוירטואלי.
  • פעילות נהדרת ללמידה מרחוק.

 לדוגמא; 

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.