מה 

ליצור בקלות משימה שיתופית מקוונת!

 איך 

  1. הכנסו לאתר PADLET וצרו לעצמכם שם משתמש (זה חינם עד 3 לוחות)
  2. לחצו על יצירת לוח חדש, ובחרו את התבנית המתאימה.
  3. לחצו על גלגל השיניים, כתבו כותרת, והגדירו את המשימה לתלמידים (אפשר גם לשנות עיצוב רקע).
  4. שלחו לתלמידים את הקישור - ויש לכם פעילות משימה שיתופית מעוצבת!
  5. כל פתקית של תלמיד יכולה לכלול טקסט, תמונה או סרטון.

 למה 

במסמך שיתופי רגיל כל התלמידים יוצרים יחד את תוצר משותף.
לוח הפתקיות השיתופי מאפשר לבנות תוצר משותף, שהחלק של כל אחד עומד בנפרד.

 טיפים 

  • הלוח השיתופי מאפשר כתיבה אנונימית, וזו הזדמנות חשובה לדבר על כללי התנהגות במרחב המקוון.
  • במסך ההגדרות ניתן לאפשר לתלמידים לכתוב תגובות על פתקיות של תלמידים אחרים.
  • באמצעות הטלפון הנייד התלמידים יכולים להעלות בקלות תמונות שצילמו.
  • כמו בכל פעילות מקוונת, תלמידים יכולים לנצל את מעטה האנונימיות על מנת לפגוע בחבריהם או לפרסם גסויות. אם זה קורה - מומלץ לעצור את הפעילות, ולהשתמש בזה כפתיחה לנושא של התנהגות נאותה במרחבה הוירטאולי.

 לדוגמא 

  • איזו תמונה מייצגת עבורך את הזהות היהודית שלך? (מורשת ישראל).
  • איזה אירוע היסטורי מעורר בך השראה, ומדוע? (היסטוריה).
  • כתוב משפט שיופיעו בו כל אותיות הא"ב (לשון).

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה