מה 

פרזנטציה יצירתית בקצב גבוה

 איך 

  • IGNITE היא מתודה להצגת רעיון באופן מהיר, באמצעות מספר קבוע מראש של שקפים (עד 20), שמתחלפים באופן אוטומטי כל 15 שניות.
  • החליטו על נושא הפרזנטציה שיבצעו התלמידים, והכינו קובץ תבנית עם מספר השקפים המיועד (מצ"ב קובץ שניתן להתאימו לצרכים שלכם).
  • הסבירו לתלמידים את המשימה והמתודה.
  • חלקו את התלמידים לקבוצות, תנו לכל קבוצה את קובץ התבנית, והודיעו להם מתי מתחיל סבב הפרזנטציות.
  • לאחר שכל קבוצה הכינה את המצגת שלה, התחילו את סבב המצגות.

 למה 

  • העולם סובל משטף מידע וקושי בהפניית תשומת לב לרעיונות.
  • גבול הקשב הולך ופוחת, ואחרי כמה שניות כבר מחליטים אם "לדפדף" הלאה.
  • המגבלות הנוקשות של IGNITE, הופכות אותה לכלי רב עוצמה, שממקד את הפרזנטציה ועושה אותה חדה ומעניינת, ומשאירה את המשתתפים קשובים למתרחש.

 טיפים 

  • את הצגת המשימה בפני התלמידים כדאי לעשות באמצעות שימוש ב-IGNITE (ראו בקובץ הדוגמא).
  • שימוש בתמונות וייצוגים ויזואלים עדיף על פני טקסטים.
  • מומלץ לאפשר מתן משוב קצר (2-3 דקות) אחרי כל הצגה.

 לדוגמא 

  • כל קבוצת תלמידים צריכה ליצור פרסומת לאכילה בריאה (מדעים).
  • כל קבוצת תלמידים צריכה להציג אחת ממלחמות ישראל (היסטוריה).
  • כל קבוצת תלמידים צריכה לייצג שיטת ממשל אחרת (אזרחות).

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.