מה 

ענן מילים שיתופי בקליק!

 איך 

  1. הכנסו לאתר answergarden (אין צורך בהרשמה).
  2. לחצו על סימן ה +, כתבו את השאלה שלכם ולחצו ENTER.
  3. הפיצו את הלינק לתלמידים, והנחו אותם לענות על השאלה במילה אחת בלבד.
  4. רעננו את הדף מדי פעם, ותראו איך ככל שמילה חוזרת על עצמה יותר פעמים- היא תופיע בצורה גדולה יותר.

 למה 

  • אחת הדרכים לערב את תלמידי הכיתה היא לבצע סבב כיתתי. במקרה כזה, לא פעם, התשובות של התלמידים מושפעות זו מזו, הן בשל לחץ חברתי והן בשל נטיה
  • לא להתאמץ- יותר קל להגיד "גם אני חושב כמוה", מאשר לחשוב ולבטא את דעה עצמאית.
  • השימוש בענן מילים השיתופי, מאפשר לכל תלמיד להתבטא, והיתרון הגדול שלו הוא ביצירת תמונה משותפת שמבטאת באופן ויזואלי את סך התשובות של התלמידים.
  • הקלות של יצירת הפעילות והשתתפות בה - היא בונוס גדול של הכלי הזה.

 טיפים 

  • חשוב שהתלמידים יענו תשובות שיש בהן רק מילה אחת, אחרת הסיכוי לחזרה של תשובות פוחת משמעותית.
  • אל תבנו את הפעילות מראש, אלא הראו לתלמידים "בשידור חי" כמה זה פשוט לבנות פעילות כזו, כדי שגם הם יבנו בעצמם פעילויות כאלה.
  • כמו בכל פעילות מקוונת, תלמידים יכולים לנצל את מעטה האנונימיות על מנת לפגוע בחבריהם או לפרסם גסויות. אם זה קורה - מומלץ לעצור את הפעילות, ולהשתמש בזה כפתיחה לנושא של התנהגות נאותה במרחבה הוירטאולי.

 לדוגמא 

  • איזו תכונה הכי חשובה בחבר? (שיעור חינוך).
  • איזו מילה הכי ריגשה אתכם בשיר? (ספרות).
  • לאיזו תקופה בהיסטוריה הייתם רוצים לחזור? (היסטוריה).
  • מהו ענף הספורט האהוב עליכם? (ספורט).

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה