״משלושה יוצאת אחת״
״משלושה יוצאת אחת״
 מה 

לאסוף סיפורים אישיים ולהפיק תובנות במהירות

 איך 

  • חלקו את התלמידים לקבוצות של 3 משתתפים.
  • הגדירו את נושא השיעור, ובקשו מכל תלמיד לשתף בקבוצתו סיפור אישי שקשור לנושא.
  • לאחר השלמת הסבב בקבוצה, על כל תלמיד לחשוב על מילה או תובנה שמחברת בין שני הסיפורים שהוא שמע מחבריו לקבוצה.
  • את המילים והתובנות הממוקדות אפשר לאסוף בצורה כיתתית (בכתיבה על הלוח או באמצעות answergarden).

 למה 

עבור תלמידים רבים, שיתוף בחוויות אישיות בפני כל הכיתה הוא אתגר לא פשוט.
השימוש בכלי זה מאפשר לכל תלמיד גם לשתף וגם להקשיב
בקבוצה לא גדולה מידי.
האתגר למצוא את נקודת החיבור בין שני הסיפורים,
הופך גם את ההקשבה לפעולת למידה אקטיבית.

 טיפים 

  • ניתן להשתמש בכלי זה לא רק בהקשר של סיפורים אישיים, אלא גם בשיתוף של מחשבות או עמדות סביב נושא מסוים (למשל: אילו חוקים היית מחוקק במדינה בראשותך?).
  • חשוב להקציב זמן מוגדר לסבב הסיפורים, על מנת שכל הקבוצות יעבדו בקצב אחיד.
  • כדאי להשתמש בטיימר.

 מה 

  • ספר על חוויה של עזרה לאדם אחר (שיעור חינוך, תנ"ך).
  • שתף בסיטואציה שבה התבאסת שרמת האנגלית שלך לא מספיק גבוהה (אנגלית).
  • לאיזו תקופה היסטורית היית רוצה לחזור, ובאיזה תפקיד (היסטוריה).
  • אם היית יכול להקטין את עצמך, לאיזה מקום היית בוחר להיכנס (מדעים).

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה

אם ביה"ס לא מופיע ברשימה צרו קשר כאן