מה 

בואו נאפשר לתלמידים זמן לפטפט!

 איך 

1.  טיול פטפוט בשניים, במרחק 2 מטר-

  • מתחלקים לזוגות.
  • כל זוג יוצא לטיול פטפוט לזמן מוגדר מראש.
  • ניתן לתת נושאים לשיחה ולהחליף זוגות כל יום/ כל כמה דקות.
  • ניתן להגדיר מסלול הליכה אחיד או לאפשר בחירה לאן ללכת ורק להגדיר זמן.
  • אפשר לגזור חוטי צמר באורך 2 מטר שיוכלו להחזיק כדי לשמור על מרחק ביניהם.

**כל מורה יכולה לבחור את המגבלות שמתאימות לגיל ולאופי הקבוצה. במקום טיול אפשר

2.  לייצר מפגשים בדומה למודל הקרוסלה-

  • ניתן לשבת בחוץ במרחב פתוח וגדול ולהחליף זוגות כל כמה דקות
  • מסכימים מראש על צליל או סימן לחילוף זוגות- כל 3 דק' משמיעים גונג ומי שבשורה הימנית זז מקום אחד ימינה וכך כולם בסוף פוגשים את כל השורה. למחרת כדאי לערבב את השורות כדי לאפשר מפגש של עוד ילדים.

** מתאים לפתיחת יום/ סוף יום או בכל שעה שתבחרו **

 למה 

הילדים מגיעים אחרי זמן רב שלא נפגשו, אחד הצרכים הכי בולטים שלא קיבלו מענה בתקופת הקורונה הוא הצורך בשייכות ובמפגש חברתי. הם ירצו לממש את זמן הפיטפוט הזה בכל מקרה- אז למה שלא נאפשר זאת באופן מובנה?!

 טיפים 

  • לכיתות נמוכות יותר כדאי לבנות מסלול אחיד, מעגלי - כך תמיד יש קשר עין בין זוג לזוג, המורה משחררת להליכה כל זוג במרחק של 2 מטר.
  • חשוב להגדיר כללים מראש.
  • כדאי לחזור על הפעילות כל יום יומיים על מנת להטמיע את הכללים ולייצר הרגל שיש בו גם תנועה וגם מפגש חברתי חשוב.
  • מומלץ לייצר טקס של פתיחת יום שיחזור על עצמו, זה ייתן ודאות ותחושת ביטחון.
  • אם בוחרים לעשות את זה בסוף יום- אפשר להגדיר מסלול הליכה לשער בית הספר.

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה

אם ביה"ס לא מופיע ברשימה צרו קשר כאן