מגדילים את מרחב הבחירה של התלמידים במשימה
כיתת אם מגוונת - יסודי
מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22
מגדילים את מרחב הבחירה של התלמידים במשימה
הציגו לתלמידים מספר אפשרויות שונות לאופן הביצוע של המשימה הלימודית (למשל, במקום להגיש בכתב אפשר גם לצייר ציור, לצלם סרטון או להסביר בע"פ).
באופן טבעי, תלמידים מרגישים שהמשימות הלימודים נכפות עליהם,
ולכן המוטיבציה שלהם לבצע אותן אינה גבוהה.
הגדלת מרחב הבחירה מגדילה את תחושת המסוגלות,
וכך משפיעה באופן ישיר על המוטיבציה לביצוע המשימה.
כמו כן, גיוון דרכי הביצוע מאפשר לתלמידים
להביא לידי ביטוי כשרונות ויכולות שונות.
מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22
בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.
המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם.
מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.
על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד.
תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.
מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.
על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.
להדפסה