בוקר בקטנה
בוקר בקטנה
 מה 

כמה רעיונות שיכולים לעזור לנו ליצור שגרות נעימות וטובות!

 איך 

בוחרים רעיונות שאהבנו-

  • קריאה שקטה או קריאת ספר בהמשכים על ידי המורה- מאפשר בריחה לעולם דמיוני ומייצר ציפייה למפגש הבא להמשך קריאה.
  • המצאת קודים של פעילויות שדורשות מגע (חיבוק, נשיקה, טפיחה על הכתף, כיף רגל במקום כיף יד).
  • להמציא שיר קליט לכללי ההיגיינה.
  • לתלות בכיתה פוסטר עם כללי ההיגיינה, להדפיס דף דומה שעליו ילדים יכולים לסמן ולדרג כמה שמרו על הכלל כל יום. (הערכה עצמית ומשוב שיגביר מודעות לשמירה מיטבית על היגיינה בין הילדים).
  • שיר של בוקר- כל בוקר ילד/ה בוחרים שיר ומשמיעים ושרים יחד. זה יכול להיות גם שיר יציאה להפסקה.
  • קיר מעטפות- לתלות בכיתה קיר שכולו מעטפות עם שמות כל הילדים- שיוכלו לשלוח מכתבים זה לזה באופן חופשי וגם באופן מובנה (כל אחד כותב ליושב מימינו- כדי לוודא שכל ילד מקבל לפחות מכתב אחד).

 למה 

בפתיחת יום נרצה לשים דגש ולנסות לתת מענה לצרכים הכי חשובים שהילדים עשויים להעלות- צורך בשייכות ובמפגש חברתי, צורך בביטחון, צורך בשקט ורוגע. ולכן ננסה לאפשר זמן לשיתוף ואיוורור רגשי, זמן של רגיעה, זמן של מפגש חברתי.

 טיפים 

  • אחד הדברים שממנו נוכל ללמוד הכי הרבה- הוא דרך תצפית על התלמידים שלנו. אם נתבונן מהצד ונראה- עם מי הם מנסים ליזום קשר ובאיזה אופן, האם הם מכונסים בעצמם או חוששים ליצור קשר עין.
  • לכן אפשר בהחלט לפתוח את היום ב"זמן רגוע" של מפגש,שיחה, זמן בו לומדים את המרחב הפיזי החדש, את המרחק הבטוח שעלינו לשמור מהחברים שאיתנו.
  • חשוב לספר על סדר היום, לכתוב את הלו"ז שיהיה ברור לכולם בכל שלב ביום מה עשינו ומה עוד בתוכנית. לתת ודאות לגבי מה שאפשר בתוך המצב החדש, אחרי ימים רבים של חוסר ודאות.

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה

אם ביה"ס לא מופיע ברשימה צרו קשר כאן