שאלות מטיילות
שאלות מטיילות
 מה 

שיעור חזרה על החומר עם יותר אפקטיביות ופחות שעמום!

 איך 

  • חלקו את התלמידים לקבוצות, שבכל אחת מהן יש 3 זוגות.
  • תנו דף לכל זוג, ובקשו מכל זוג לרשום על הדף 2-3 שאלות שקשורות לנושא הנלמד.
  • כל זוג מעביר את הדף שלו לזוג שמימינו, ועונה על דף השאלות שהגיע מהזוג שמשמאלו.
  • שוב מעבירים את הדף לזוג שמימין, וכל זוג קורא את השאלות, בודק את התשובות שנכתבו וכותב הערה.
  • בשלב האחרון, הדף חוזר אל הזוג שכתב את התשובות על מנת שיוכלו להפיק לקחים.

 למה 

  • שיעור חזרה מתאפיין לעיתים בהוראה מחדש של כל החומר, רק בקצב מהיר יותר. זה גורם לתלמידים החזקים לשעמום ותחושה שמשהו כאן מיותר, ואילו התלמידים החלשים יותר בוודאי לא יתחילו להבין עכשיו…
  • הכלי "שאלות מטיילות" גורם לתלמידים להיות אקטיביים, לפגוש את החומר מנקודת מבט שונה (הרי התלמידים רגילים לענות תשובות ולא לשאול שאלות), וכך להעמיק את ההבנה ולא להישאר בהבנה שטחית.
  • כמו כן הוא מאפשר לסקור כמות גדולה של נושאים בזמן קצר יחסית ולכן מצוין לשיעורי חזרה, כאשר על הדרך מפתחים מיומנויות חשיבה ולמידה חשובות מאוד!

 טיפים 

  • לפני או אחרי השימוש בכלי, כדאי להקדיש כמה דקות לדיון משותף על "מהי שאלה טובה" ו"מהי תשובה טובה".
  • אם מתקיים מבחן לאחר השימוש, אפשר להשתמש בשאלות שכתבו התלמידים, וכך להעצים את המעורבות שלהם.

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה