סליחה טעות
סליחה טעות
 מה 

ללמוד באמצעות תיקון טעויות של המורה

 איך 

  • הכינו סיכום כתוב של החומר הנלמד.
  • "שיתלו" בפנים מספר טעויות.
  • הנחו את התלמידים לאתר את הטעויות של המורה ולהציע ניסוח מתוקן.
  • תנו לתלמידים להשוות ביניהם את התשובות וההצעות לתיקון.

 למה 

איתור טעויות דורש הבנה מעמיקה ומדויקת של הידע
אך "חוסך" את הצורך לבטא בפירוט את הידע.
מעבר לכך, ב"משחק התפקידים" הרגיל של הלמידה,
התלמיד כותב תשובות והמורה בודק לו את הטעויות.
שינוי התפקידים נותן זווית מבט חדשה ומרעננת של התהליך הלימודי.

 טיפים 

  • כדאי לשתול כבר בתחילת הטקסט טעות מובהקת, על מנת שתלמידים יכנסו לפעילות.
  • כדאי לשתול טעויות ברמות שונות, כולל כאלה שיכול להיות לגביהן ויכוח.
  • חשוב לעבור על הפעילות יחד עם התלמידים (או לחלק להם תשובון מפורט), על מנת שהטעויות לא יתפסו על ידם כמידע נכון.
  • הפעילות היא הזדמנות מצוינת לדבר עם התלמידים על הדרך לזהות אמינות של מידע.

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה