סוף יום ברגוע
סוף יום ברגוע
 מה 

רעיונות לפעילויות נחמדות בסוף היום

 איך 

בחרו מתוך הרשימה:

  • המשך קריאה של עוד פרק בסיפור בהמשכים.
  • צפייה בסרטון מצחיק/ קליל או לבחור סדרת סרטונים שצופים בהם בסופי יום.
  • להזכיר מה קורה מחר בבוקר כשמגיעים.
  • ריקוד פרידה של חיבוק מרחוק בסגנון הפרסומת של במבה.

 למה 

בסוף יום כדאי לעשות משהו מרגיע שישלח אותם הביתה בטוב, משהו קליל שאין בו הרבה מאמץ לא למורה ולא לתלמידים. ויחד עם זאת נותן תחושה של סגירה טובה של יום שהיה והכנה שתיתן תחושת ביטחון לקראת היום הבא.

 טיפים 

כל ההרגלים שהיו מוכרים לילדים בביה"ס משתנים, ולכן כל טקס קבוע שתבחרו שמתחבר לילדים, נותן להם מקום וניראות- יהיה משמעותי עבורם בסיום היום.

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה