סולם משימות
סולם משימות
 מה 

ליצור בקלות דף עבודה דיפרנציאלי!

 איך 

  • שימו בפתיחת דף העבודה מספר מצומצם של שאלות קלות, שכל תלמיד בכיתה אמור לדעת להתמודד איתן, וסמנו אותן בכוכבית אחת.
  • לאחר מכן, שבצו מספר שאלות ברמה הלימודית הנדרשת בנושא זה, וסמנו אותן בשתי כוכביות.
  • בחלק האחרון, הוסיפו מספר שאלות מאתגרות במיוחד, וסמנו אותן בשלוש כוכביות.
  • אתגרו את התלמידים להשיג כמה שיותר כוכביות, אך הגדירו מספר כוכביות מינימלי שעל כל תלמיד "לאסוף" במהלך זמן התרגול.

 למה 

  • בכל כיתה יש לנו מגוון רמות של תלמידים.
  • כאשר כולם מקבלים את אותה משימה - הרוב יוצאים מתוסכלים.
  • במבנה כזה של דף עבודה, הרעיון הוא שהתלמידים ששולטים בחומר, יתחילו בשאלות הקשות ש"שוות" יותר נקודות, וכך באמת יאתגרו את עצמם, ואילו התלמידים המתקשים יתחילו בשאלות הקלות ויצברו בטחון, ורק אז ימשיכו לשאלות הקשות יותר.

 טיפים 

  • מספר הכוכביות המינימלי צריך להיות גבוה יותר ממספר השאלות הקלות, על מנת שכל תלמיד יידרש לענות גם על שאלות בינוניות.
  • כדאי להבהיר לתלמידים שצבירת הנקודות היא אמצעי ולא מטרה, וחשוב שכל אחד מהם יתמודד עם תרגילים שבאמת מאתגרים אותו.

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה