משחקים בעת קורונה
משחקים בעת קורונה
 מה 

משחקים ללא מגע, שומרים על מרחק בריא!

 איך 

בחרו מתוך הרשימה:

  • שני שקרים ואמת אחת- ספרו שלוש הצהרות על עצמכם, כאשר שתיים מהן הן שקרים, ואחת מהן היא אמת. החברים ינסו לנחש מהי האמיתית מבין ההצהרות!
  • צוחק מי שצוחק אחרון- נסו להצחיק את בן/ בת הזוג שלכם לפי התור - (עמדו כשביניכם חבל מתוח 2 מ׳) במשך דקה באמצעות פנטומימה, בדיחה או כל דבר אחר, המנצח זה שהצליח לא לצחוק.
  • משהו קטן וטוב- התחלקו לזוגות והחמיאו זה לזה במשך 30 שניות! ולאחר-מכן התחלפו בתפקידים!
  • דקה של נאום- בקשו באופן אקראי מכל משתתף לנאום במשך דקה על משהו מצחיק שקרה לו. המטרה היא לעבור שישים שניות בלי לשתוק ולו לשנייה. מי שמפסיק באמצע יוצא מהמשחק!
  • הפאדיחה הגדולה- ספרו בסבב על "הפאדיחה" הגדולה ביותר שקרתה לכם. לאחר מכן ערכו הצבעה על "הפאדיחה" הטובה והמצחיקה ביותר!
  • מטוס מנייר- חלקו לכל אחד/ת דף נייר. לאחר 5 דקות כל אחד צריך להטיס את המטוס. המטוס שהגיע למרחק הגדול ביותר הוא הזוכה.
  • מחבואים- מי שעומד מאחורי ומלפני- הוא העומד! שמרו מרחק ותהנו!
  • 3 מקלות- חפשו בחוץ 3 מקלות והתחילו לדלג! שמרו מרחק בזמן ההמתנה לתורכם!
  • קלאס- ציירו קלאס בחוץ או בפנים, לכל אחד/ת אבן משלה!
  • תפוס כיוון- אני מכוון אותך בהוראות ומשימות במסלול מסוים, ואח"כ מתחלפים!
  • המלך אמר- בצעו את המשימות של המלך, מבלי להתבלבל!
  • ים יבשה- ציירו עיגול גדול בגיר על הרצפה או הגדירו תחום אישי לכל ילד/ה!
  • אחת, שתיים שלוש דג מלוח- סמנו קו שצריך לעבור, מבלי להתקרב בסוף לעומד!
  • שלום אדוני המלך- בחרו נושא להציג למלך בפנטומימה, והוא יצטרך לנחש "איפה הייתם ומה עשיתם.."
  • קצב קצב- "קצב קצב, לפי הקצב! לא לטעות, משחק שמות.." העבירו את התור לחבר/ה במעגל!
  • פסטיבל הזמר- מי יכול/ה לחשוב על... שיר שמתחיל באות או מילה מסוימת/ שיר בנושא, תקופה, חג וכו' (אפשר כתחרות בין 2 קבוצות)
  • 7 בום- מנו את הכפולות של 7 מבלי להתבלבל! או 6 בום, 8 בום וכו'.. לכובע שלי- בחרו שיר שבו מילים מעטות אך חוזרות פעמים רבות (כגון: הבה נגילה, הנה מה טוב, מי שטוב לו ושמח), קבעו מילה שאותה שרים בלב, מבלי להתבלבל!
  • ארץ עיר- שחקו בעל פה לפי נושאים, או בכתיבה כל ילד/ה בעצמם!
  • מה או מי אני- חשבו על עצם, בע"ח, או דמות מסוימת, ותנו תיאור ("יש לי שתי רגליים, מי אני?") ניחשת נכון- עכשיו תורך!
  • כן לא שחור לבן- אני אשאל אתכם שאלות, לכם אסור לענות לי ב"כן, לא, שחור ולבן", טעית? כעת עליך לשאול את השאלות!
  • אסוציאציות- אני אומר/ת מילה שחשבתי עליה, ולפי הסדר כל אחד/ת אומר/ת מילה קשורה/ שמזכירה את המילה שנאמרה לפניה.
  • פנטומימה- הציגו בפנטומימה לקבוצה -חפץ, שם של משהו, סרט, או כל דבר אחר, והקבוצה תזהה למה התכוונתם!
  • אני חושב/ת על חיה- עליכם לשאול שאלות ולזהות מי החיה שחשבתי עליה, מותר לי לענות רק בכן/ לא.
  • שורה עם רעיון- על כל הילדים להסתדר בשורה (2 מ׳ מרחק) לפי הסדר, בהתאם לנושא שהמורה מכריזה. (מידת נעלים/ תאריך לידה/ שם פרטי מא-ת/ מספר אותיות/ מיקום במשפחה ועוד).



    (לוקט מהראש ומהרשת, חוברת "משחקים של פעם - 60 שנות משחק")

 למה 

משחק הוא תמיד הזדמנות לאיוורור, אפשרות להיות בתנועה, דרך להפגת מתחים, וכמובן- פעילות חברתית מהנה!

 טיפים 

הדפיסו לעצמכם את הרשימה, סמנו לעצמכם משחקים שיכולים להתאים לקבוצה איתה אתם עובדים, שתוכלו לשלוף בעת הצורך רעיון מתוך הרשימה.

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה