מה 

למדו את הילדים לשמור על המרחב הבריא של כולנו!

 איך 

  • למדו אותם למדוד מרחק של 2 מטרים בעזרת המרצפות בכיתה.
  • למדו אותם להעריך את המרחק בצעדים שלהם (כמה צעדים גדולים הם עושים על המרצפות שספרו).
  • כאשר כולם עומדים- פורשים ידיים לצדדים, מזהים את המרחק כאשר אסור לגעת אחד בשני - עושים סיבוב, פורשים כנפיים. (שני ילדים עם ידיים פרושות זה מרחק בריא. כאשר רק ילד אחד פורש ידיים- זה מרחב אישי- חשוב תמיד לשמור עליו, אבל זה לא מספיק לימי קורונה).
  • קחו יחד 2 נשימות- ידיים עולות מעל הראש בשאיפה, נשמטות מטה בנשיפה. המשיכו לדבר בקול רגוע כשאתם מתחילים להסביר את סדר היום.

 למה 

  • כל הכללים של שמירת מרחק מאוד מבלבלים את הילדים וסותרים את האינטואיציה הטבעית שלהם, את התגובות הטבעיות וההתנהלות במרחב שהם היו רגילים אליה לפני כן.
  • חשוב להתחיל את היום בהמחשה של המושגים הללו של מרחק בריא ומרחב אישי.
  • יש משמעות רבה להמשגה- מומלץ לבחור במילים חיוביות כמו "מרחב בריא" שנועד לשמור עלינו, ולנסות להמנע ממילים מרחיקות שיעצימו חוויות של דחייה חברתית.

 טיפים 

  • אפשר לסמן על הרצפה יחד איתם מרחקים של 2 מטר שיעזרו להם לשמור על השולחן שלהם במקום, ויסייעו בהתארגנות ובהתמצאות במרחב.
  • מומלץ לפתוח את היום ב"זמן רגוע" של מפגש, שיחה, זמן בו לומדים את המרחב הפיזי החדש, את המרחק הבטוח שעלינו לשמור מהחברים שאיתנו.
  • חשוב לספר על סדר היום, לכתוב את הלו"ז שיהיה ברור לכולם בכל שלב ביום מה עשינו ומה עוד בתוכנית. לתת ודאות לגבי מה שאפשר בתוך המצב החדש, אחרי ימים רבים של חוסר ודאות.

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.