מה 

בואו נדבר על רגשות דרך אימוג'ים!

 איך 

משחק מימוג'י - האימוג'י שלי -

  • להקרין על הלוח סט נבחר של אימוג'ים,/ להתשמש בכרטיסיות אימוג'י.
  • לתת לכל ילד/ה לצייר את האימוג'י שמתאים להם.
  • מרימים ומשתפים לפי התור: איך אני מרגיש/ה היום מ1-10 ולמה?
  • מי שמרגיש הזדהות עם הרגש מצביע ומראה את האימוג'י שלו בהנחיית המורה.

משחק הרגשות/ לינוי אבוטבול:

** יכול להתאים בכל שלב ביום, צריך רק להתאים את התנאים מסביב כך שיתאפשר שיח נעים וקשוב.

 למה 

בפתיחת יום נרצה לשים דגש ולנסות לתת מענה לצרכים הכי חשובים שהילדים עשויים להעלות- צורך בשייכות ובמפגש חברתי, צורך בביטחון, צורך בשקט ורוגע. ולכן ננסה לאפשר זמן לשיתוף ואיוורור רגשי, זמן של רגיעה, זמן של מפגש חברתי.

לא נוכל לחבק ולהניח יד על תלמיד/ה שיזדקקו לכך, אך נוכל להעניק תחושת ניראות ואמפתיה לכל תלמיד ותלמידה במהלך השעה הראשונה של הבוקר ובכל שעה בה נבחר לתת לכך מקום. חשוב לתת רגע לשיתוף ואיוורור רגשי אך לשים לב לקצוב את הפעילות לזמן קצר על מנת לא ליצור עומס רגשי נוסף.

 טיפים 

  • מומלץ לשבת עם קבוצה קטנה, כאשר שאר הקבוצות מקבלות משימה אחרת על מנת שתוכלו לשמוע ולהתייחס לתחושות העולות מהתלמידות/ים.
  • כדאי לבחור פעילות שתתחברו אליה ואיתה תפתחו את הבוקר בטקס קבוע וחזרתי שמייצר ודאות ותחושת ביטחון. כך הילדים יודעים למה לצפות וכבר מכינים את עצמם לכך שיהיה להם את המקום לשתף, זה מפחית חרדה.
  • חשוב לשים לב לילדות/ים שאינם מסכימים לשתף, נמנעים מהפעילות או מראים התנגדות. כמובן לא ללחוץ ולחפש הזדמנות במהלך היום לזמן אישי שיאפשר להם להיפתח או סתם להרגיש שאתם שם איתם, גם בלי לדבר על הדבר עצמו. (במקרה כזה- כדאי לערב את היועצת/ פסיכולוגית וכמובן לבדוק עם ההורים אם יש מידע שהם יכולים לתת כדי להשלים את התמונה).

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה