בואו נדבר על רגשות דרך אימוג'ים!
כיתת אם מגוונת - יסודי
מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22
בואו נדבר על רגשות דרך אימוג'ים!
משחק מימוג'י - האימוג'י שלי -
משחק הרגשות/ לינוי אבוטבול:
** יכול להתאים בכל שלב ביום, צריך רק להתאים את התנאים מסביב כך שיתאפשר שיח נעים וקשוב.
בפתיחת יום נרצה לשים דגש ולנסות לתת מענה לצרכים הכי חשובים שהילדים עשויים להעלות- צורך בשייכות ובמפגש חברתי, צורך בביטחון, צורך בשקט ורוגע. ולכן ננסה לאפשר זמן לשיתוף ואיוורור רגשי, זמן של רגיעה, זמן של מפגש חברתי.
לא נוכל לחבק ולהניח יד על תלמיד/ה שיזדקקו לכך, אך נוכל להעניק תחושת ניראות ואמפתיה לכל תלמיד ותלמידה במהלך השעה הראשונה של הבוקר ובכל שעה בה נבחר לתת לכך מקום. חשוב לתת רגע לשיתוף ואיוורור רגשי אך לשים לב לקצוב את הפעילות לזמן קצר על מנת לא ליצור עומס רגשי נוסף.
מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22
בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.
המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם.
מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.
על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד.
תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.
מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.
על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.
להדפסה