כלי פשוט ליצירת תרבות של אפקטיביות!
כלי פשוט ליצירת תרבות של אפקטיביות!
אחד העקרונות הידועים בהקשר של ניהול זמן הוא שמשימה תדרוש את מלוא הזמן שהוקצב לה.
כאשר לא מקציבים זמן מוגדר למשימה - הנטיה הטבעית של המשתתפים היא "לקחת את הזמן".
כאשר מתרגלים לעבוד עם טיימר - נוצרת תרבות עבודה יעילה, שאינה באה על חשבון הספק המשימות, אלא דווקא מגבירה אותן.
כדאי להקציב זמן ולהפעיל טיימר גם בשלבים הפרונטאלים של השיעור ("עכשיו אני רוצה 5 דקות של שקט כדי להסביר את הנוסחה"), וכך להתרגל גם בעצמנו לצורת עבודה אפקטיבית.
מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22
בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.
המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם.
מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.
על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד.
תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.
מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.
על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.
להדפסה