התלמידים יבינו לבד מתי מותר לדבר ומתי צריך להקשיב
כיתת אם מגוונת - יסודי
מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22
התלמידים יבינו לבד מתי מותר לדבר ומתי צריך להקשיב
באופן בסיסי השיעור נתפס ע"י התלמידים כרצף ארוך של מאמץ.
"שבירת" השיעור לחלקים על פי הצבעים השונים, עוזרת לתלמידים להבין שהשיעור הוא תהליך שבו הם עוברים דרך תחנות שונות, כאשר בכל תחנה מצופה מהם סוג מעורבות שונה.
כמובן שגם הרבה יותר קל לתלמידים לדחות את הפטפוטים ב-7 דקות, מאשר לחכות עד להפסקה הבאה…
מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22
בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.
המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם.
מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.
על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד.
תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.
מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.
על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.
להדפסה