מה 

לפתוח את הבוקר במעגל איחולים!

 איך 

  • עומדים במעגל (במרחקים של 2 מטר כמובן), ומעבירים איחולים- מי שמתחיל/ה קורא/ת בשם של חבר/ה ומוסר/ת איחול לתחילת היום.
  • מעגל תנועות ואיחולים- מי שמתחיל/ה מוסר/ת איחול יחד עם תנועה למי שמימין. אפשר להוסיף אתגר זיכרון- שכל אחד עושה את התנועה של קודמיו ומוסיף תנועה משלו. האחרון במעגל יצטרך לזכור את התנועות של כולם.
  • מעגל העברת אנרגיה- מוסרים כדור אנרגיה דימיוני.

 למה 

להתחיל את הבוקר בפעילות שמשלבת תנועה, שיח חיובי, צחוק, אוירה נעימה של חיבור ומילים טובות- שיאירו לכולנו את היום!

 טיפים 

  • אחרי התנסות אחת במליאה של 15 תלמידות/ים יחד עם המורה לשם מודלינג, אפשר בימים הבאים לחלק ל2 קבוצות כדי לקצר את זמן הפעילות וכן את זמן ההמתנה לתור (משמעותי לילדים צעירים).
  • אם אין מקום לעמוד במעגל גדול ששומר על מרחק 2 מטרים, אפשר לעמוד ב2 שורות.
  • לזכור שאם מחליטים לשלב חפץ- אסור לכולם לגעת עם הידיים באותו חפץ ולכן עדיף כדור בו ניתן לבעוט או לבחור בהעברת איחולים ללא חפץ.
  • אם בחרת בהעברת כדור אנרגיה- ניתן להוסיף קולות, זה משחרר ומצחיק!
  • פעילות שניתן לחזור אליה בסוף היום- מייצר מסגרת חזרתית טובה.

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה