מפה פדגוגית מכוונת

ערכת עבודה זו מיועדת לחשיבה מקדימה שלכם.ן לקראת עיצוב הכיתות ומרחבי הלמידה בבית הספר. את הערכה מומלץ לעשות בהנחיית מלווה פדגוגי ולפני פגישה עם מעצב (במידה ותחליטו להעזר בו לפני בחירה סופית של הריהוט).

מטרתה מצד אחד למקד ומצד שני לפתוח.

למקד-
את תהליכי הלמידה, היעדים, הערכים, ואופני ביטוי הפדגוגיה שלכם במהלך התנהלות השיעור ומערכת השעות.

לפתוח-
לאפשרויות שונות של כיתה, של התנהלות מרחבית, של ניהול זמן ומרחב.

ערכת העבודה מתמקדת ביצירת פרוגרמה פדגוגית ובפרקטיקות הלימודיות. הפרוגרמה מאגדת את הצרכים, הרצונות והחזון שלכם ביחס למרחב בו מתקיימת הלמידה ולאחריה ניתן לגשת לפתרונות המרחביים לצרכים שלכם. הצעות למודלים של כיתות תוכלו למצוא בקטלוג הכיתות.

הערה למנחה הדיון

ערכת עבודה זו מוכוונת לחשיבה על אופני הלמידה הרצויים במרחב ומיועדת לשיח מקדים של צוות המורים והכיתה על מנת למקסם את הפגישה עם המעצב ואת תהליך בחירת הריהוט כתהליך פדגוגי.

ניתן לשנות ולהתאים את החומרים בערכה כראות עיניכם ולהשתמש בחומרים שונים ומגוונים מהאתר או ממקורות אחרים.

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה