הריהוט הישן לאן?

ריהוט חדש נכנס לכיתה – ריהוט ישן יוצא.
אנו מזמינים אתכם לחקור יחד עם התלמידים מה ניתן לעשות עם הכסאות והשולחנות, על מנת שלא יגיעו לפח האשפה ולהטמנה.

במהלך של למידת חקר, התלמידים יבררו את נפח הפסולת הצפוי בבית הספר, יבינו את משמעות הבעיה, מתוך לימוד מעמיד על סוגיית הפסולת בישראל ובעולם, ובתהליך חשיבה יצירתי יציעו פתרונות חלופיים להשלכת הריהוט.

התכנית מורכבת ממצגות ללמידה עצמאית ולהתנסות קבוצתית. שני החלקים הראשונים מזמינים לחקור את הנושא, החלק השלישי הוא סדנה שבה ינסו התלמידים למצוא פתרונות לשימוש חוזר בריהוט שיוצא מהכיתה, בתוך בית הספר או מחוצה לו.

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה