למידה מבוזרת בכיתה הירושלמית

למידה מבוזרת
בכיתה הירושלמית

תפיסת הלמידה המבוזרת בכיתה הירושלמית שמה לנגד עיניה את המטרות החינוכיות הבאות:

לומד עצמאי

שיתופיות

well being ותודעת צמיחה

כיצד נצליח להשיג את המטרות?

ע"י יישום עקרונות ההוראה והלמידה המבוזרת

ע"י פרקטיקות פדגוגיות מגוונות כמו חקר, יצירה, PBL, כיתת נבחרת ועוד

ע"י הטמעת ערכים של בחירה, גמישות, יצירת תחושת שייכות ואחריות

ע"י קשר, יחס ותמיכה אישיים

לפניכם/ן ארבעת העקרונות של הוראה ולמידה מבוזרת המעצבים את הכיתה הירושלמית.
לחיצה על כל עיקרון תוביל אתכם לסרטון הרלוונטי.

שימו לב איך כל אחד מהעקרונות בא לידי ביטוי בריהוט עצמו, ואיך הכיתה כמכלול מאפשרת גמישות ויישום של ארבעת העקרונות בשלבים שונים של הלמידה.

לחצו לצפיה בסרטון

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה