אז איך זה עובד בעצם?

במקביל לבחירת פריטי הריהוט יש לעבוד על מצגת תכנון הכיתה.
מטרת המצגת היא לקיים חשיבה על המחרחבים השונים ומצבי הלמידה השונים. ניתן להעזר בשאלות מטה בעת בחירת הריהוט. המצגת תסייע לכם/ן לראות את הכיתה כמכלול, והעבודה באמצעותה תעזור לחשוב איך נכון להעמיד את הכיתה מבחינה פדגוגית. יש לשכפל את השקופיות במצגת בהתאם למספר הכיתות הדרוש, ולוודא שהעליתם/ן אותה בסוף הבחירה באתר.

להורדת מצגת העבודה לחצו כאן

כיתה ירושלמית מכילה את
רשימת הפריטים הבאים:

  עמדת מורה

  מנחי ישיבה מגוונים:

>> בכיתות א-ד-  2 שולחנות עמידה.
>> בכיתות ה ומעלה- לפחות 4 מקומות בשולחן גבוה (אישי או קבוצתי לבחירתכם).
>> לפחות שולחן נמוך אחד.

  שולחנות אישיים- מינימום 4 ומקסימום 6

  שולחנות קבוצתיים מסוגים שונים

  פינה רכה – סוג אחד לפחות

  אחסון- יחידות לאחסון אישי וכיתתי

  לוחות כתיבה- לפחות אחד נייד ו2 על קירות שונים

  אמצעי תצוגה 

  אביזרי יצירה 

  אביזרי עזר אישיים

רגע לפני שמתחילים, כמה הבהרות חשובות:

  • שימו לב שבחירת הפריטים כרגע היא בגדר "רשימת משאלות", והזמנת הריהוט הסופית תיסגר בפגישה עם המעצב/ת.
  • שימו לב שישנם פריטים בעלי עלות כספית גבוהה יותר, במידה ובחרתם פריט כזה, אנא ציינו בהערה פריטים חלופיים.
  • היעזרו בצ'קליסט שבצד המסך כדי לוודא שהפריטים שבחרתם/ן הולמים את דרישות התהליך
עמדת מורה

בחרו אחת משתי עמדות המורה ומקמו אותה במצגת.

עמדת המורה מאפשרת מקום מוגדר ונוח לאחסון 
חפצים אישיים של המורה. 

גובה העמדה מאפשר עבודה בעמידה. 

ניתן לצרף גם את אחד מהשולחנות המוצעים.

לעמדה יצורף כסא עבור המורה.

  • למה בעצם משמשת עמדת
    המורה בכיתה?
  • האם היא מקום שבו המורה עובדת?
  • מזמינה תלמיד לשיחה? 
  • מלמדת קבוצת תלמידים?
  • האם יש צורך בשולחן הקנייה?
  • אפשרות להביא ישיבה רכה בעת הצורך?

עמדת מורה צרה

יחידה הכוללת תאים ומגירה
נשלפת.
גובה 110 ס"מ רוחב 36 ס"מ
כמות

עמדת מורה רחבה

יחידת הכוללת מגירות ותא. בחלק
העליון ישנן דפנות התוחמות את
המשטח להנחת חפצים (מחשב,
שתיה, דפים, ועוד).
גובה 90 ס"מ רוחב 80 ס"מ
כמות

שולחן חצי עיגול מחיק

שולחן חצי עיגול בקוטר 120 ס"מ
המאפשר ישיבה ל 2-3
תלמידים/מורה.
ניתן לחבר לחצי עיגול נוסף, לכל
שולחן בעל רוחב זהה, 2 שולחנות
בעלי רוחב 60 ס"מ.
כמות

שולחן ריבועי למורה

שולחן עבודה ריבועי
אורך ורוחב 60 ס"מ
כמות
שולחנות

בחרו שולחנות לכיתה ומקמו בשקופית הכיתה במצגת. 

חשבו על מינון השולחנות הקבוצתיים והאישיים וכן על הגבהים השונים.

זכרו את דרישות הכיתה המבוזרת בנושא מנחי ישיבה בצ'קליסט הכיתה המבוזרת.

  • האם בכיתה שלכם יש צורך במקום ישיבה רגיל לכל תלמיד?
  • חשבו על התלמידים השונים בכיתה-
    האם כדאי למקם חלק מהשולחנות באזור שקט?
  • באילו סיטואציות יהיה שימוש לשולחן עמידה?
    האם המיקום שלו
  • יותר קבוע או גמיש?
שולחנות קבוצתיים

שולחן עגול נמוך עם פלטה מחיקה

שולחן עגול נמוך עם פלטה מחיקה לעבודה קבוצתית בישיבה נמוכה
קוטר 80 ס"מ
כמות

שולחן טיפה

שולחן זוגי היכול להתחבר
לשולחנות דומים ליצירת קבוצה
גדולה יותר.
קוטר 80 ס"מ
כמות

שולחן חצי עיגול גון עץ

שולחן חצי עיגול בקוטר 120 ס"מ
המאפשר ישיבה ל 2-3
תלמידים/מורה.
ניתן לחבר לחצי עיגול נוסף, לכל
שולחן בעל רוחב זהה, 2 שולחנות
בעלי רוחב 60 ס"מ.
כמות

שולחן דמוי גזע עץ

שולחן ל 6 מתאים במיוחד ליצירה
משותפת ותהליכי חקר.
אורך 190 ס"מ רוחב 100 ס"מ
כמות

שולחן בצורת כנרת

שולחן ל 5 מתאים במיוחד ליצירה
משותפת ותהליכי חקר.
אורך כ 200 ס"מ רוחב 110 ס"מ
כמות

שולחן קשת מחיק ג-ד

שולחן מחיק המאפשר הקניה עבור
4 תלמידים.
180 ס"מ מקצה לקצה
כמות
שולחן עלה

שולחן בצורת עלה

שולחן קבוצתי ל 4 היכול להתחבר לשולחנות דומים ליצירת קבוצה גדולה יותר.
אורך 161 ס"מ רוחב 87 ס"מ
כמות
שולחנות אישיים

שולחן עבודה אישי

שולחן המאפשר מעבר בין עבודה
אישית לתלמידים הזקוקים לכך
ללמידה עצמאית ע"י הצמדה
לשולחנות אחרים
רוחב 60 ס"מ, אורך 50 ס"מ
כמות
שולחנות עמידה/בר

שולחן עמידה אישי

שולחן המאפשר עבודה אישית
בעמידה
רוחב 60 ס"מ אורך 50 ס"מ
כמות
פינה רכה

בחרו פינה רכה ומקמו גם אותה. 

שימו לב לגדלים השונים ולאפשרויות הניידות השונות.

חשבו מה המקום המיטבי למקם אותה בהתאם למכוון השאלות. 

במידה ואתם בוחרים בפריט בעלות גבוהה כתבו בשורת ההערות חלופות למקרה הצורך.



  • האם בכיתה שלכם יש צורך במקום ישיבה רגיל לכל תלמיד?
  • אולי האפשרות לעבוד בפינה הרכה הופכת אותה לנספרת במנין מקומות הישיבה?

ספה רכה עם דוגמת עלים

ספה צמודה לקיר עם משענת רכה המאפשרת הזדמנות לאינטראקציה שונה לעבודה אישית וקבוצתית ולזמן הפוגה לפי צרכי התלמידים.
לספה מדפי איחסון בחזית הבסיס. מקום לכ4 תלמידים.
גובה כולל 120 ס"מ רוחב 220 ס"מ.
כמות

ספה בצורת V

ספה בצורת V הניתנת להזזה
במרחב ומאפשרת הזדמנות
לאינטראקציה שונה לעבודה אישית
וקבוצתית ולזמן הפוגה או פעילות
אחרת לפי צרכי התלמידים.
מאפשרת ישיבה לכ 4 -5 תלמידים
גובה 42 ס"מ, רוחב כולל 130 ס"מ
כמות

ספה עם מחיצה המאפשרת התכנסות

ספה עם מחיצה המאפשרת
לתלמידים הזקוקים לכך זמן לשקט
ולהתבודדות.
רוחב 160 ס"מ
כמות

פוף בצורת ארנב

פוף רך המזמן למידה בסגנון אחר ומאפשר הפוגה ואינטראקציה שונה.
גובה כ 70 ס"מ רוחב כ 60 ס"מ
כמות

סט הדומים מעוגלים קטן וגדול

הדומים המאפשרים הזדמנות לאינטראקציה שונה לעבודה אישית וקבוצתית ולזמן הפוגה או פעילות אחרת לפי צרכי התלמידים.
הסט כולל יחידה של קטן + גדול.
גובה 39 ס"מ
כמות

הדום פטריה

הדום המאפשר הזדמנות לאינטראקציה שונה לעבודה אישית וקבוצתית ולזמן הפוגה או פעילות אחרת לפי צרכי התלמידים
קוטר 40 ס"מ גובה 40 ס"מ
כמות

כרית ישיבה

כרית רכה נמוכה המאפשרת ישיבה על הרצפה לעבודה על שולחן נמוך ולשימושים נוספים
קוטר 35 ס"מ גובה 4 ס"מ
כמות

שטיח דשא

שטיח דשא פינתי
250*200
*יש להתקין אותו עם סף בהתאם להוראות בטיחות
כמות

אוהל להתכנסות ושקט

אוהל המאפשר לתלמיד אחד מקום להתכנסות ושקט.
קוטר 120 ס"מ גובה 120 ס"מ
כמות
כסאות

כמה כסאות תרצו בכיתה?

האם לכל ילד יש כסא?

מתוך סך הכסאות בחרו לפחות 2 כסאות המאפשרים תנועתיות
(כסא תנועתי עם בסיס אקטיבי).

  • האם בכיתה שלכם יש צורך במקום ישיבה רגיל לכל תלמיד? האם יש צורך במקום קבוע לכל תלמיד?
  • חשבו על התלמידים השונים וסגנונות הלמידה שלהם
    (אתם יכולים לקרוא שוב את השיר "אני לא ילדה של כסא" כאן בצד)-
    איך תצרו מצב שהאפשרויות לעבוד בעמידה/ על הרצפה/ על ספה תהיינה אפשרויות זמינות ושוות?
  • האם תלמיד לומד רק בישיבה על כסא בשולחן רגיל? 
  • האם כדאי לוותר על מספר כסאות כדי לאפשר יותר מקום למנחי למידה מגוונים בכיתה? 

כסא פלסטיק

כמות

כסא עץ

כמות

כסא בגובה רגיל המשמש למנוחה עבור שולחן עמידה

כסא למנוחה עבור שולחן עמידה
כמות

שרפרף עם בסיס אקטיבי

כסא תנועתי לישיבה בשולחן רגיל. מאפשר תנועה במקום תוך כדי
ישיבה ממושכת
כמות
אחסון

בחרו עד 3 יחידות אחסון לכיתה ומקמו במצגת.

חלק מהסוגים ניתנים להצבה באופן שמגדיר פינה בכיתה
(כמובן שחובה לדאוג לקיבוע מתאים).

במידה והדבר יתאפשר תוכלו להוסיף עוד בפגישה עם המעצבת. 

שימו לב: במידה וברצונכם למקם את הארונות ליד החלון עליהם
להיות מסורגים בסורג העומד בכל דרישות הבטיחות.

  • מה הדברים שאתם צריכים עבורם מקומות אחסון?

  • האם התלמידים משאירים את רוב הציוד בכיתה?

  • לאילו חפצים יש צורך באחסון אישי ואילו שייכים לכיתה?

  • מה צריך להיות מוצג ונגיש בארון פתוח ומה עדיף שיהיה בארון סגור? (משחקים, ספרים, חומרי יצירה ועוד)

ארונית 35 תאים

ארונית 35 תאים
ארונית הכוללת 35 תאים.
מידות ארונית: גובה 120 ס"מ
רוחב 202 ס"מ עומק 40 ס"מ
מידות כל תא: גובה 17 ס"מ רוחב
38 ס"מ עומק 40 ס"מ
כמות

כוורת 9 תאים עם גב מחיק

ארונית המחולקת ל 9 תאים שווים.
הכוורת יכולה לשמש כמחיצה לחלוקת החלל לאיזורי למידה קטנים, תוך שימוש בגב הכוורת כלוח מחיק.
מידות ארונית: גובה 120 ס"מ רוחב 120 ס"מ
מידות כל תא: גובה 40 ס"מ רוחב 40 ס"מ
כמות

ארונית 3 מדפים

ארונית הכוללת 3 מדפים.
גובה 120 ס"מ רוחב 120 ס"מ
כמות

ארונית לאחסון הדומים וכריות

ארונית המאפשרת אחסון של הדומים וכריות בזמן שאינם בשימוש לשמירה על הסדר.
גובה 120 ס"מ רוחב 120 ס"מ
כמות

ארונית עם 2 דלתות

ארונית עם 2 דלתות הכוללת 2
מדפים פנימיים מתכווננים.
גובה 120 ס"מ רוחב 80 ס"מ
כמות

ארון אחסון גבוה עם עיטור המשמש כלוח מחיק

ארון 2 דלתות הכולל 5 מדפים מתכווננים. העיטור על גבי דלתות הארון יכול לשמש כלוח מחיק.
גובה 210 ס"מ רחב 80 ס"מ
כמות

ארגז עץ לאחסון ולתצוגת תוצרי תלת מימד

ארגז מעץ היכול לשמש הן כפתרון לאחסון והן כאלמנט להצגת תוצרים.
*יש לשים לב להנחיות בטיחות
כמות
לוחות

הכניסו לסל לוח נייד. 

בנוסף, בחרו עוד לפחות 2 לוחות להתקנה על הקיר במקומות שונים בכיתה. 

שימו לב לגדלים ולסוגים השונים, ולרהיטים שמשולבים בהם משטחים מחיקים
כמו ארונות ושולחנות שהופיעו בקטגוריות קודמות.

מקמו אותם במצגת תוך חשיבה על השימושים השונים והמשתמשים.

 

  • חשבו- מי המשתמשים בלוחות?

  • באילו מצבים הלוח משמש את המורה ובאילו מצבים את התלמידים?

  • איזה צורך הוא יכול למלא בלמידה קבוצתית?

  • האם אפשר להגדיר מוקדים שונים של ע"י פיזור לוחות ברחבי הכיתה? 

לוח מחיק מגנטי נייד על גלגלים

כמות

לוח מחיק מ PVC הניתן להדבקה ברצף לרוחב הקיר

מדבקת לוח מחיק מ PVC
המאפשרת הדבקה לכל רוחב הקיר
ללא הפרדה של מסגרת. מאפשר
כתיבה לשם הקניה תרגול,
פרזנטציה, הבעה אישית ועוד.
יחידה אחת: גובה 100 ס"מ רוחב 300 ס"מ
כמות

לוח מחיק מגנטי

לוח מחיק מגנטי הניתן לתליה
ברחבי הכיתה ומאפשר אמצעי
הקניה למורים ואמצעי תרגול
ופרזנטציה לתלמידים. ניתן לתליה
לגובה/רוחב 200*120 ס"מ
כמות

לוח מחיק בצורת בועת דיבור

לוח מחיק מ PVC בצורת בועת דיבור כאלטרנטיבה ללוח הסטנדרטי. מעניק חוויה ותחושה חמימה לכיתה.
גובה 120 ס"מ רוחב 200 ס"מ
כמות

לוח משולב שעם ולוח מחיק

לוח מפוצל חציו לוח מחיק מגנטי
וחציו לוח שעם.
גובה 100 ס"מ רוחב 150 ס"מ
(75 ס"מ כל חלק)
כמות
אמצעי תצוגה

בחרו ומקמו אמצעי תצוגה שונים.

מומלץ לגוון את אמצעי התצוגה לתוצרים מסוגים שונים. 

שימו לב: אם לקחתם ארונות אחסון נמוכים ניתן להשתמש בהם כמשטח תצוגה נוסף לתוצרים תלת מימדיים.




  •  

מסילות תליה להשחלת תמונות ואביזרים

מסילות התלויות על הקיר ומאפשרות השחלה של דפים בקלות.
ניתן להוסיף אביזרים נלווים
200 ס"מ
כמות

רשת השראה לתליה

רשת מתכת המאפשרת תליה מגוונת של אלמנטים כדוגמת תוצרים, הודעות, תמונות, חומרי השראה ועוד
120*180
כמות

לוח שעם עם מסגרת תכלת

240/120
כמות

לוח משולב שעם ולוח מחיק

לוח מפוצל חציו לוח מחיק מגנטי
וחציו לוח שעם.
גובה 100 ס"מ רוחב 150 ס"מ
(75 ס"מ כל חלק)
כמות

פסי מתכת מגנטיים לתליית תוצרים

פסי מתכת המאפשרים תליית
תוצרים ועוד באמצעות מגנטים.
גובה כ 4 ס"מ רוחב כ 40 ס"מ
כמות

לוח שעם עם מסגרת ורודה

240/120
כמות

לוח לבד צבעוני

לוח לבד עם מסגרת לתליית תוצרים באמצעות סקוץ' או נעצים
120/180 ס"מ
כמות

מדף להצגת תוצרים

מדף להצגת תמונות ותוצרים נוספים. רוחב 115 ס"מ עומק 12 ס"מ
כמות

ארגז עץ לאחסון ולתצוגת תוצרי תלת מימד

ארגז מעץ היכול לשמש הן כפתרון לאחסון והן כאלמנט להצגת תוצרים.
*יש לשים לב להנחיות בטיחות
כמות

במות ואביזרים

הכניסו לסל המוצרים את עגלת היצירה ואת תיבת אביזרי העזר האישיים. 

לבחירתכם גם אביזרי יצירה ומשחק נוספים.

  •  

במה עגולה

במה עגולה המשמשת כפלטפורמה להצגה ע"י הילדים
ולמנח עבודה בסגנון אחר.
גובה 20 ס"מ קוטר 100 ס"מ
כמות

במה חצי עיגול

במה בצורת חצי עיגול המשמשת כפלטפורמה להצגה ע"י הילדים
ולמנח עבודה בסגנון אחר.
רוחב 200 ס"מ עומק 100 ס"מ
כמות

כוסיות לאחסון

כוסיות נשלפות התלויות במסילה על הקיר
למטרת אחסון חומרי יצירה, כתיבה ועוד
כמות

סל תחפושות

סל אחסון מתקפל היכול לשמש כאחסון לתחפושות ולחפצים נוספים
כמות

עגלת יצירה

עגלת 3 תאים על גלגלים
המאפשרת אחסון חומרי יצירה
כמות

תיבת אביזרי עזר אישיים


פיתה לישיבה נכנה עבור צורך בתנועתית

רצועת רגליים לכיסא עבור רגליים קופצניות

אוזניות למניעת רעשים מהסביבה

אביזרים נוספים לכיתות תקשורת ומקדמות

  •  

גומיות

להלבשה על רגלי כסא לצורך נדנוד רגליים בישיבה במקום.
כמות

פיתה

מאפשרת תנועתיות בזמן ישיבה במקום.
כמות

אוזניות

אוזניות למניעת רעשים מהסביבה
כמות

מרחב לרגיעה וויסות 1

מוגדר על ידי יחידות אחסון נמוכות.באמצעות הפניית יחידה אחת פנימה ניתן להציג אפשרויות ואביזרים שונים לשימוש התלמיד בזמן זה.

מה להוסיף לסל?
2 יחידות אחסון נמוכות
אזניות השקטה

מה לרכוש בנוסף?
כדורים, פלסטלינה, משחקים – התייעצו עם המרפאה בעיסוק.

להעמקה והדרכה מומלץ לפנות להלן סלם – מומחית להתאמת סביבה במתי"א י-ם.

מרחב לרגיעה וויסות 2

מוגדר על ידי יחידות אחסון גבוהות. באמצעות אבזור מתאים ניתן לייצר חלופה לסביבה מותאמת תחושתית ע"פ עקרונות של 'סניזלון מרחב'.

מה להוסיף לסל?
2 יחידות אחסון גבוהות
מדף תצוגה צר
פוף
אוזניות השקטה

מה לרכוש בנוסף?
פנל אקוסטי לתליה כ'גג'
וילון או מחיצה
אביזרים אישיים כחלופה להתאמת סביבה- כיסוי עיניים, מכשירים דיגיטליים, אוזניות לשמיעת מוסיקה ועוד.

להעמקה והדרכה מומלץ לפנות להלן סלם – מומחית להתאמת סביבה במתי"א י-ם.

מרחב פעילות אקטיבי

צרו לתלמידים הזקוקים להפוגה פיזית או פריקה מאורגנת אפשרות לעשות זאת כשהם מרגישים צורך מבלי להתנתק מהכיתה.
לוח התצוגה, כמו גם בחירת האביזרים, יכולים לשמש להכוונה לתרגילים ופעילות שתגדירו כמתאימים להתקיים במרחב הכיתה.

מה להוסיף לסל?
יחידת אחסון לבחירתכם
לוח תצוגה
פיתה
גומיה

מה לרכוש בנוסף?
'נחום-תקום', מסלול שיווי משקל, רצועות אימון פונקציונלי ועוד.
*חשוב להתייעץ עם יועץ בטיחות בנוגע לאביזרים האפשריים.
סיימנו!

אפשר לעבור לכיתה
הבאה בשכבה הנבחרת

בחרנו ריהוט לכל
הכיתות בשכבה,

אפשר לסיים

*כמה מורים משתמשים בכיתה במהלך יום לימודים?

*האם בית הספר מתנהל ע"פ כיתות-אם או כיתות בעלות אפיון אחר?

*מה הרכב הלומדים? גיל, אוכלוסייה, זהות.
*על הרצף הלימודי/התנהגותי- מה הם טיפוסי הלומדים שבקצוות? מה סגנון הלמידה שלהם? למה כל אחד מהם זקוק- מרחב שקט/ מרחב מעורר שיח/ מקום להיות לבד/ אפשרות תנועה

*בהתבוננות על הלומד, היכן המקום הנכון בכיתה למיקום פינות אישיות/ מרכזים קבוצתיים/ עמדת יצירה?

*האם לכל תלמיד מקום קבוע לשוב אליו? אם לא- האם יש צורך בעוגנים רגשיים נוספים? (מקום אישי לחפצים, סדירויות כיתתיות, יצירת תחושת שייכות בכיתה)- שיתוף צוות פסיכוסוציאלי של בית הספר

*באילו אמצעים בכיתה נוכל לייצר תחושת שייכות ומסוגלות? (מקום אישי לחפצים, תצוגת תוצרים)
*מהן המיומנויות שנרצה לקדם במרחב? מהן דרכי ההוראה שנמצאות בשימוש תדיר? אלו ארגוני ריהוט יזמנו את האינטראקציות הרלבנטיות עבורן?

*אם אין כתות אם- אילו סוגי למידה אנו רוצים לראות בכל אחת מהכיתות?

*נסו לאפיין את האזורים בכיתה ואיך מתנהלת הוראה-למידה בתוכם? (אזור שקט//רועש/דינמי) כיצד נייצר הרמוניה ביניהם?

*כיצד ארגון הריהוט משפיע על התקשורת הבין אישית בין הלומדים ובין המורה לתלמידים?

*כיצד ארגון הריהוט משפיע על חווית הלמידה שדימיינת? חופש, פעילות, עצמאות, רווחה, פתיחות, שקיפות..
*איך תתרחש התנועה והפעילות לאורך שיעור: חשבו על תנועת תלמידים במרחב ותנועה של הריהוט. האם יהיה צורך להזיז את הריהוט למצב אחר במהלך השיעור? איזו דינמיות מתאפשרת בעוד הריהוט סטטי?

*האם נרצה לייצר נהלים ביחס לסידור הכיתה עבור המורים השונים/ תורנויות תלמידים/ עוד

אֲנִי לֹא יַלְדָּה שֶׁל כִּסֵּא
שׁוּלַמִּית הַרְאֶבֶן

אַבָּא,
אֲנִי לֹא יַלְדָּה שֶׁל כִּסֵּא.
מַה נַּעֲשֶׂה?

כְּשֶׁאֲנִי יוֹשֶׁבֶת יָשָׁר עַל כִּסֵּא,
כָּל-כָּךְ מְסֻדֶּרֶת,
כְּמוֹ אֵיזוֹ גְּבֶרֶת,
בְּפַרְצוּף רְצִינִי –
זֹאת לֹא אֲנִי.

אֲנִי יַלְדָּה שֶׁל שֻׁלְחָנוֹת,
וְיַלְדָּה שֶׁל חַלּוֹנוֹת,
וַאֲנִי בֶּאֱמֶת חוֹשֶׁבֶת
שֶׁקָּצֶה שֶׁל שֻׁלְחָן הוּא מָקוֹם טוֹב לָשֶׁבֶת,
וְאֶדֶן שֶׁל חַלּוֹן הֲכִי טוֹב מִכֻּלָּם,
כִּי רוֹאִים מְצֻיָּן אֶת כָּל הָעוֹלָם.

רוֹאִים עֵצִים וְרוֹאִים עָנָן וְרוֹאִים אוֹרוֹת,
כָּל רֶגַע יֵשׁ שָׁם מַשֶּׁהוּ לִרְאוֹת,
וְכָל יוֹם רוֹאִים שָׁם מַשֶּׁהוּ חָדָשׁ.
אֶתְמוֹל רָאִיתִי שְׁלֹשָׁה יוֹנְקֵי-דְּבַשׁ,
בְּלִי גֻּזְמָה.

וְאַתָּה יוֹדֵעַ מָה?
לְצַיֵּר הֲכִי נוֹחַ בִּשְׁכִיבָה עַל הַבֶּטֶן.
אָז תָּבִין, הַכִּסֵּא לֹא נָחוּץ לִי בְּעֶצֶם,
אֲנִי פָּשׁוּט לֹא יַלְדָּה שֶׁל כִּסֵּא.

אָז מַה נַּעֲשֶׂה?

בכיתה מבוזרת צריכים להופיע:

  עמדת מורה

  שולחנות ומנחי ישיבה מגוונים:

  • שולחנות קבוצתיים מסוגים שונים
  • כיתות א-ו: לפחות 2 מקומות עבודה בעמידה/ ישיבה גבוהה (אישי ו/או קבוצתי לבחירתכם)
  • כיתות ז-יב : שולחן בר קבוצתי
  • לפחות שולחן נמוך אחד
  • בין 4-6 שולחנות אישיים
  • פינה רכה אחת לפחות

  אחסון: יחידות לאחסון אישי וכיתתי

  לוחות כתיבה: לפחות לוח נייד אחד ו2 על קירות שונים

  אביזרי תצוגה שונים

  אביזרי עזר אישיים

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה