מעצבים מרחב למידה מ'חדש!

ברוכים/ות הבאים/ות לשלב נוסף

במימוש ההוראה והלמידה המבוזרת

במודל הירושלמי לחינוך שלם!

במאיץ דייקתם/ן את ה’החלטה האמיצה’ בהלימה לחזון ולייעוד של בית הספר ותיכננתם/ן את מהלך השינוי הבית ספרי.
זה הזמן לבחור ריהוט שיאפשר לממש בכיתות את העקרונות הפדגוגיים ואת ההחלטות האמיצות, כך שכבר עם פתיחת דלת הכיתה יהיה ברור: משהו אחר קורה כאן.

בשלב הראשון – מחברים בין הלמידה למרחב בה היא מתקיימת

ניזכר בעקרונות הבסיס שיבואו לידי ביטוי בכל כיתה ירושלמית.
נבין כיצד הריהוט מאפשר ליישם את העקרונות, וכיצד לבחור פריטי ריהוט בהלימה לשינוי הרצוי.
בסיום שלב זה תיצרו מפה מכוונת אישית שתסייע לכם/ן בבחירת הריהוט עצמו.

בשלב השני – בוחרים ריהוט

שלב זה כולל את בחירת פריטי הריהוט לכל כיתה בשכבה הרלוונטית, במקביל לעבודה צוותית שיתופית שמטרתה לחשוב על סידור הכיתה ולהסתכל על הפריטים השונים כמכלול

בשלב השלישי – קובעים עם מעצבת לסגירת הבחירות

תקיימו פגישה עם מעצבת שבה תסגרו את הזמנת הריהוט באופן סופי.

בשלב הראשון – מחברים בין הלמידה למרחב בה היא מתקיימת

ניזכר בעקרונות הבסיס שיבואו לידי ביטוי בכל כיתה ירושלמית.
נבין כיצד הריהוט מאפשר ליישם את העקרונות, וכיצד לבחור פריטי ריהוט בהלימה לשינוי הרצוי.
בסיום שלב זה תיצרו מפה מכוונת אישית שתסייע לכם/ן בבחירת הריהוט עצמו.

בשלב השני – בוחרים ריהוט

שלב זה כולל את בחירת פריטי הריהוט לכל כיתה בשכבה הרלוונטית, במקביל לעבודה צוותית שיתופית שמטרתה לחשוב על סידור הכיתה ולהסתכל על הפריטים השונים כמכלול.

בשלב השלישי – קובעים עם מעצבת לסגירת הבחירות

תקיימו פגישה עם מעצבת שבה תסגרו את הזמנת הריהוט באופן סופי.

יחד, שלב אחרי שלב נעצב למידה מבוזרת מ’חדש!

כיתת אם מגוונת - יסודי

מספר מקומות בכיתה: 32
מתוכם מספר מקומות מסורתיים: 22

מבטים נוספים

על הכיתה

בכיתה זו אנחנו רוצים להציע אופני למידה מגוונים ומובהקים- אזור הקנייה, במה, אזור שקט, אזור יצירה וחקר, עבודה נמוכה, עבודה גבוהה וקיר מחיק לעבודה ורטיקלית.

המגוון המובהק מאפשר לתלמידים להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות חוזקות ולבחור במנחים שמתאימים להם. 

מחיצות, בין אם הן ניידות (כמו לוח מחיק נייד) ובין אם קבועות (כמו כוורת נמוכה שמותקנת בניצב לקיר) עוזרות לתחום אזורים.

על מנת לאפשר את כל זה אנחנו מוותרים על חלק ממקומות הישיבה המסורתיים (מקום קבוע בשולחן לכל אחד) ודואגים לתא אישי לתיק ולציוד האישי של כל תלמיד. 

תחושת השייכות בכיתה זו נובעת בראש ובראשונה מההכרה בשונות בין התלמידים ובאפשרות לבחור ולבטא כשרונות.

 

מה אנחנו מרוויחים בעיצוב מרחב למידה זה: תהליכי למידה מגוונים ומנחים שונים זמינים כל הזמן ובשימוש תמידי.

על מה אנחנו מוותרים: מקום ישיבה מסורתי לכל תלמיד.

הצעה לסדירות תומכת

  • הבוקר נפתח במעגל כסאות שבו לכל תלמיד מקום ישיבה קבוע.
  • על הקיר שמחוץ לכיתה/על הדלת חלוקת המשימות
  • לכל מקצוע שנלמד בכיתה יש שעה שבועית אחת בחדר אחר בבית הספר שמתאים יותר ללמידה פרונטלית- מסורתית. כך מורות יכולות לתכנן שיעורים מסוגים שונים ולרכך את תהליך השינוי.
להדפסה

להדפסה